top of page

2412 Marnix academie

Openbaar·18 leden

Tja weinig volgers via dit kanaal. Deze groep heeft mediatechnisch haar platform in Instagram gevonden. Toch ga ik wat verslag doen. Gewoon omdat het leuk is en ik er nu ook echt tijd en internet voor heb.


Toen de groep afgelopen zondag na een lange en volgens mij zeer vermoeiende reis aankwam, dacht ik dat ze wel snel naar hun bedjes zouden verlangen. Nou niets van dat. Nee, we beginnen met een feestje. Wat 'n energie. We zijn nu 3 dagen en 3 feestjes verder. Een loeigrote gang en 2 grote klaslokalen staan inmiddels geschuurd, gestucked, gelatexed en geschilderd klaar om morgen van mooie decoraties te worden voorzien. Tussendoor ook nog even 52 nieuwe 2-persoons schoolbanken, 104 stoelen en 4 enorme kasten voor 4 lokalen aangeschaft en in ontvangst genomen. Kortom ik weet niet waar ze die hoeveelheid energie vandaan toveren of het moet zijn dat ze een ingebouwde powerbank hebben. O ja ik vergeet nog alle schoolactiviteiten met sport en lessen in de klas die geweldig zijn ontvangen. Igor, de schooldirecteur, kan t ook even allemaal niet meer volgen.


Vandaag de Sarejevo tour en ook daar toont deze groep haar energie in enthousiasme en interesse. Nu wordt downtown Sarajevo bezocht en zullen wel weer de nodige ijskast magneten worden aangeschaft.


Morgen de laatste klusdag. Ben benieuwd. Vrijdag de officiële opening met een speciale gast. De burgemeester van Gorazde en zijn gezin komen vanuit een compleet andere kant van Bosnië Herzegovina kijken wat Marnix teweeg brengt. Hij had de verhalen al gehoord maar wil het ook met eigen ogen zien.


Nu de foto's nog.

Over

De studenten van de PABo uit Utrecht gaan les geven op basis...
bottom of page